پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مالیات بر درآمد سال آینده

آواتار خبرنگار هایسود
112 بازدید
اخبار مالیات

اخبارحاکی از آن است که نحوه مالیات ستانی در بودجه در حال اصلاح است و سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده که سقف معافیت‌های مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی، از ۱۰ میلیون تومان در ماه به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

مالیات، عوارض مالی که از شهروندان و شرکت‌ها تحت عنوان درآمد، مالکیت، یا معاملات اجباری می‌گردد، جزء مهمی از سیستم مالی یک کشور است. این منابع مالی برای دولت‌ها فرصت فراهم می‌کنند تا اقدامات اجتماعی، اقتصادی، و زیرساختی را پشتیبانی کرده و خدمات عمومی را ارائه دهند. مالیات‌ها ممکن است به صورت مستقیم از درآمدها یا به صورت غیرمستقیم از معاملات و مالکیت‌ها دریافت شوند. این ابزار مالیاتی با توجه به نحوه تنظیم و استفاده از آنها تأثیر بسزایی در توزیع درآمد، تحریک اقتصاد، و ایجاد انصاف اقتصادی دارند.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، افرادی که درآمد ماهانه آنها کمتر از ۱۲.۵ میلیون تومان است، از پرداخت مالیات معاف هستند. به این ترتیب افرادی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، مبلغی به عنوان مالیات حقوق پرداخت نخواهند کرد. بنابراین نرخ مالیات بر حقوق ۱۴۰۳ به صورت پلکانی محاسبه و کسر خواهد شد.

اخبار مالیات
مالیات بر درآمد سال آینده ۳

نکته مهم درباره حداقل دستمزد

بر اساس تعریفی که سازمان بین‌المللی کار ارائه داده است، حداقل دستمزد مبلغی است که در ازای کار یا خدمتی در مدت معین به کارگر پرداخت می‌شود و هیچ فرد یا قرارداد جمعی نمی‌آن را کاهش دهد. پرداخت حداقل دستمزد توسط قانون کار تضمین شده است و باید کفاف معاش کارگر و خانواده وی را با توجه به شرایط اقتصادی بدهد. در نتیجه، حداقل دستمزد باید به گونه‌ای تعیین شود که متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد و حداقل هزینه‌های زندگی کارگر را تأمین کند. با توجه به تغییرات مداوم شرایط اقتصادی، شورای‌عالی کار به عنوان متولی تعیین حداقل دستمزد کارگران، هر ساله مبلغ حداقل حقوق کارگران را اعلام می‌کند. بعد از تعیین حداقل حقوق کارگران، شرکت‌ها، کارگاه‌ها و کارفرمایان می‌توانند حقوق کارگران خود را محاسبه و در موعد مقرر به آنها پرداخت کنند.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

حداقل دستمزد کارگران

شورای عالی کار، متشکل از اعضای مختلفی است که با همکاری یکدیگر بر طبق قانون کار و شرایط اقتصادی کشور در مورد حداقل دستمزد کارگران تصمیم گیری می‌کنند. برای اینکه حقوق متقابل کارگران و کارفرمایان رعایت شود و مبلغ اعلامی توسط شورای‌عالی کار متناسب با شرایط اقتصادی باشد، اعضای مختلفی در این شورا فعالیت می‌کنند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " مالیات بر درآمد سال آینده "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید