پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اخذ مالیات از مالکان دارای ۲ واحد مسکونی خالی.

آواتار خبرنگار هایسود
318 بازدید
مالیات مسکن

نیاز به تامین مسکن همواره یک مشکل است که با شناسایی واحد های بسیاری که در تهران و کلان شهر ها خالی از سکنه هستند، تا حد زیادی قابل حل است.

دغدغه مسکن به نیاز جامعه به مسکن مناسب و مقرون به صرفه و مسائل مرتبط با آن اشاره دارد. این موضوع معمولاً شامل مسائل مثل برخورداری از مسکن مناسب و مالی برای خرید و اجاره، قیمت‌های بالا و کمبود مسکن در مناطق شهری، و کیفیت مسکن می‌شود. دغدغه مسکن به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی مهم در جوامع جهانی تلقی می‌شود.

یک کارشناس گفت: برج های خالی از سکنه، مالکان دارای ۱۰۰ واحد و بیش از دو دستگاه آپارتمان خالی در کشور باید ساماندهی و مشمول پرداخت مالیات شوند. بیشتر مستأجران به دلیل افزایش سرسام آور اجاره ها ناچار به سکونت در محلات جنوب و حاشیه شهرها شده اند، بنابراین ساماندهی واحد های مسکونی خالی از سکنه امری است واجب.

شاید خواندن مطلب مشاوره مالیاتی برای شما مفید باشد.

مالیات خانه
اخذ مالیات از مالکان دارای ۲ واحد مسکونی خالی. ۳

حمید نجف گفت: در حال حاضر طبق آمارها حدود چهار میلیون مسکن خالی در کشور داریم و اگر دولت این واحدهای خالی را به روش‌های مختلف از قبیل دریافت مالیات یا نظارت ساماندهی کند شاید به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز نباشد.

وی افزود: در صورتی که آمار خانه های خالی استخراج و بانک اطلاعاتی مسکن تقویت شود بسیاری از خانوارهایی که مستاجر و نیازمند خانه هستند، صاحبخانه می شوند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه واحدهای بسیاری در کلان شهرها از جمله تهران خالی از سکنه و بلااستفاده هستند در حالی که اگر شناسایی و ساماندهی شوند می توانند نیاز به تامین مسکن و سرپناه یک خانوار را برآورده کنند.

شاید مطلب تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی برای شما مفید باشد.

وی تصریح کرد: انبوه سازانی که چنین برج هایی را می سازند و کسانی که مالک بیش از ۱۰۰ خانه هستند می توان شناسایی کرد، بنابر این دولت باید مالیات سنگین از این واحدها دریافت کند.

نجف ادامه داد: در مناطق شمال تهران بعضاً مشاهده می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد برج های ساخته شده خالی مانده است.دلیل این اتفاق این است که نه مردم قدرت خرید چنین واحدهایی را دارند و نه می توانند در چنین برج هایی خانه اجاره کنند اما اگر دولت به این برج ها مالیات ببندد مالکان آنها مجبور می شوند نرخ اجاره ها را پایین بیاورند و چند خانواده سرپناهی پیدا کنند.

به اعتقاد وی، درحال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد منازل در مرکز تهران نیز به سرنوشت خانه های شمال تهران مبتلا شده و اکثرا خالی از سکنه است.

اجبار جابجایی بعضی مستجران به حاشیه شهر

وی گفت: بیشتر مستاجرانی که طی تابستان سال گذشته بر اساس افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها خانه را ترک کردند ناچار به محلات جنوب و حاشیه‌های شهر رفتند که این اتفاق به تدریج به یک معضل بزرگ تبدیل و بسترساز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی خواهد شد؛ لذا انتظار می رود برج های خالی از سکنه، مالکان دارای ۱۰۰ واحد و بیش از دو دستگاه آپارتمان خالی در کشور ساماندهی و مشمول پرداخت مالیات شوند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

1 دیدگاه برای پست " اخذ مالیات از مالکان دارای ۲ واحد مسکونی خالی. "

  1. What i don’t understood is in fact how you are not actually much more smartly-preferred than you may be right now.
    You are so intelligent. You know thus considerably in relation to this topic, produced me personally
    consider it from a lot of varied angles. Its like women and men are not fascinated except it is one thing to do with Woman gaga!
    Your own stuffs great. At all times deal with it up!wholesale football jerseys from China


شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید