پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اگر حقوق تا 10 میلیون باشد به آن مالیات تعلق نمی گیرد

آواتار خبرنگار هایسود
266 بازدید
مالیات حقوق

بر اساس پیش‌بینی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال آینده، ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

بر اساس ارقام پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت در راستای معافیت افراد کم درآمد و سیاست عدالت مالیاتی سقف معافیت مالیاتی سالیانه موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم را در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در سال (ماهانه تا سقف ۱۰ میلیون تومان) در نظر می‌گیرد.

اخبار مالیات
اگر حقوق تا ۱۰ میلیون باشد به آن مالیات تعلق نمی گیرد ۳

همچنین نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی نسبت به مازاد ۱۲۰ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۱۶۸ میلیون تومان، معادل ۱۰ درصد خواهد بود و نسبت به مازاد ۱۶۸ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۲۷۶ میلیون تومان با مأخذ ۱۵ درصد مالیات دریافت می‌شود. نسبت به مازاد ۲۷۶ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۴۰۸ میلیون تومان با مأخذ ۲۰ درصد مالیات بر درآمد گرفته می‌شود و نیز نسبت به مازاد ۴۰۸ میلیون تومان در سال به بالا حداکثر با مأخذ ۳۰ درصد مالیات از افراد گرفته می‌شود.

شاید صفحه مشاوره مالیاتی برای شما مفید باشد.

اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنا بوده و مشمول ماده ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ هستند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " اگر حقوق تا 10 میلیون باشد به آن مالیات تعلق نمی گیرد "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید