پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

باید سراق شیوه اخذ مالیات‌های مستقیم برویم

آواتار خبرنگار هایسود
156 بازدید
اخبار مالیات

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به ذکر توضیحاتی در رابطه با لزوم رفتن به سمت سیستم اخذ مالیات‌های مستقیم پرداخت و تاکید کرد که در ابتدا باید زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این قانون فراهم شود.

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم و اهمیت حرکت کردن به سمت شیوه اخذ مالیات‌های مستقیم گفت: یکی از مواردی که در خصوص اخذ مالیات همیشه در کشور ما مطرح بوده و هنوز هم به نتیجه نرسیده است رفتن به سمت مالیات‌های مستقیم است یعنی به جای اینکه به دنبال این باشیم که منبع دریافت وجه کجا است به دنبال این باشیم که ورودی حساب تجاری اشخاص در ماه در مجموع چقدر است.

او در ادامه بیان کرد: نظام مالیاتی کشور ما نه تنها از منظر تأمین مالی دولت بلکه از حیث توزیع عادلانه درآمد و ثروت در جامعه نیز با وضعیت مطلوب فاصله معناداری دارد. بر اساس این اصلاح نظام مالیاتی کشور در جهت رفع این ناکارآمدی‌ها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

وی اضافه کرد: اما اینکه جامعه هم اکنون این آمادگی را دارد که به سمت شیوه اخذ مالیات‌های مستقیم برود یک مطلب اجتماعی و روان شناسانه است و برای رفتن به این سمت و سو باید ابتدا فرهنگ سازی لازم انجام شود.

اخبار مالیات
باید سراق شیوه اخذ مالیات‌های مستقیم برویم ۳

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اقدامات زیادی برای رفتن به سمت عدالت مالیاتی در مجلس انجام شده و یکی از مهمترین این اقدامات هوشمند سازی سیستم مالیاتی است. در راستای عدالت مالیاتی رفتن به سمت مالیات‌های مستقیم گامی مؤثر است.

علیزاده برمی ادامه داد: نتیجه هوشمند شدن سیستم مالیاتی شناسایی ۲ و نیم میلیون مودی جدید مالیاتی است. یعنی با این اقدام جلوی ۲ و نیم میلیون فرار مالیاتی در کشور گرفته شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: اقدام بعدی این بود که شیوه مالیات ستانی اصلاح شود. برخی از پر درآمدها مثل سلبریتی‌ها و دارندگان خانه های لوکس و ماشین‌های لوکس و بعضی از مشاغل به ظاهر فرهنگی که تحت عنوان تولید مجله و کتاب از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شدند ولی درآمد بالایی داشتند شناسایی شدند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: این سیستم پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی مقداری شفافیت مالیاتی در خصوص درآمدهای افراد ایجاد کرد و درآمدهای دولت هم از محل مالیات بالاتر رفت و در مراحل بعدی باید به سمت شناسایی مجموع درآمد افراد رفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه توضیح داد: وقتی سیستم مالیات‌های مستقیم اجرایی شود خیلی دیگر از فرارهای مالیاتی شناسایی می‌شوند، زیرا در حال حاضر افراد برای هر درآمد خود راهی برای گرفتن تخفیف مالیاتی یا فرار مالیاتی پیدا کرده‌اند و باز هم بار مالیات بر دوش اقشار ضعیف است.

او در ادامه افزود: برای عدالت مالیاتی مجلس قانون مالیات بر عایدی سرمایه بود که ۴ قلم کالا یعنی پول نقد، دلار، طلا، خودرو و ملک مشمول مالیات می‌شوند را نیز تصویب کرد تا این خرید و فروش‌ها هم جز مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرند.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

علیزاده برمی ادامه داد: مسئله بعدی بحث سند دار کردن تمام املاک است. سندهای غیر رسمی باید از بین برود که مجلس این موضوع را تصویب کرد و مقرر شد ظرف ۵ سال هر سندی ثبتی شود. این امر اگر عملیاتی شود به میزان زیادی از سو استفاده‌ها جلوگیری می‌شود.

وی گفت: باید یک شفافیتی را در ابتدا در خصوص اموال و دارایی‌ها ایجاد کنیم و سپس از مجموع درآمد مالیات بگیریم. در حال حاضر این سیستم و زیر ساخت موجود نیست.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اگر بدون این زیر ساخت‌ها این شیوه مالیات ستانی را اجرایی کنیم باز هم اقشار ضعیف جامعه آسیب خواهند دید. تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی هم مرحله به مرحله در حال انجام است تا به جایی برسیم که دیگر کسی نتواند از پرداخت مالیات فرار کند. هنوز این شفافیت در کشور ما ایجاد نشده است.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " باید سراق شیوه اخذ مالیات‌های مستقیم برویم "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید