پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

خبر رئیس برنامه بودجه در خصوص مالیات

آواتار خبرنگار هایسود
186 بازدید
اخبار مالیات

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: افزایش ضرایب مالیاتی در سال آینده نداریم و نرخ‌های مالیاتی ثابت مانده است.

داوود منظور در گفتگو با رادیو درباره مالیات در سال آینده گفت: در سال آینده مبلغ درآمدهای مالیاتی را ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌ایم که از چهار بخش تأمین می‌شود؛ مالیات بر شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمدها که عمدتاً شامل مشاغل، حقوق و دستمزد است، مالیات ثروت مثل مالیات از نقل و انتقالات و مالیات از فروش کالا و خدمات و مالیات بر ارث.

وی اضافه کرد: مالیات بر کالا و خدمات و مالیات بر اشخاص حقوقی که عمدتاً مالیات بر ارزش افزوده است بیشترین سهم را از درآمدهای مالیاتی دارند؛ به‌گونه‌ای که سال آینده پیش‌بینی کردیم درآمدهای مالیاتی ۴۹.۸ درصد افزایش یابد که از این میزان افزایش ۵۳ درصد آن از رشد مالیات بر کالا و خدمات و مالیات بر اشخاص حقوقی حاصل می‌شود و حدود ۳۲ درصد نیز از مالیات بر ثروت و درآمدها به‌دست می‌آید.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد به اشخاص حقیقی و تولیدکنندگان فشار مالیاتی وارد نمی‌شود، و افزود: ضرایب مالیاتی یا نرخ مالیاتی را بالا نبرده‌ایم و نرخ‌های مالیاتی در همه بخش‌ها اعم از ارزش افزوده، حقوق و دستمزد، و شرکت‌ها همه ثابت هستند.

داوود منظور
خبر رئیس برنامه بودجه در خصوص مالیات ۳

او گفت: مالیات بر حقوق و دستمزد تا ۱۲ میلیون ثابت است و مالیاتی تعلق نمی‌گیرد، درآمد مستغلات و اجاره نیز تا ۵۷ میلیون معاف از مالیات هستند و همچنین درآمد مشاغل تا ۷۵ میلیون معاف از مالیات است.

چگونگی افزایش درآمد های مالیاتی

داوود منظور درخصوص چگونگی افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: مالیات روی درآمدهاست و از سود اسمی دریافت می‌شود؛ یعنی تولیدکننده با قیمت بالاتری کالا را می‌فروشد و هزینه‌ها را با قیمت بالاتر تأمین می‌کند و این تورم در هر سال خود به خود سود شرکت‌ها را بالا می‌برد؛ بنابراین مقدار مبلغ مالیات هم مطابق با تورم رشد می‌کند. از طرف دیگر عامل دوم افزایش درآمدهای مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید است و تعداد مؤدیان زیاد می شود.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: تمرکز دولت در زمان حاضر بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی مخصوصا فرارهای مالیاتی بزرگ است.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " خبر رئیس برنامه بودجه در خصوص مالیات "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید