پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

سقف معافیت از مالیات کارتخوان چقدر است؟

آواتار خبرنگار هایسود
164 بازدید
اخبار مالیات

طبق قانون مالیات‌ مستقیم کشور ایران، مشاغلی که سود کمتر از ۳۵.۶۰۰.۰۰۰ تومان در سال دارند معاف از پرداخت مالیات هستند.

عدم پرداخت مالیات بر درآمد و یا انطباق با الزامات مالیاتی به صورت قانونی یعنی فرار مالیاتی . این اقدام غیر قانونی است و ممکن است تحت تعقیب قرار گیرید. شرکت ها و افراد معمولا به دنبال کم کردن میزان مالیات خود هستند اما فرار مالیاتی همیشه با مشکلات مالی و حقوقی همراه است. از جمله عواقب فرار مالیاتی می‌توان به پرداخت جریمه، محاسبه مجدد مالیات و حتی مجازات زندانی اشاره کرد. بهترین راه برای شرکت ها و افراد رعایت قوانین مالیاتی و اعمال مشورت مالیاتی صحیح است تا از عواقب ناخوشایند فرار مالیاتی جلوگیری کنند.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

این مشاغل در دسته پله اول مالیاتی قرار می‌گیرند و درصورتی‌که مبلغ درآمد سالانه بیشتر از این مقدار باشد، نسبت به سود برای آن‌ها مالیات در نظر گرفته می‌شود.

اخبار مالیات
سقف معافیت از مالیات کارتخوان چقدر است؟ ۳

مشاغلی که مازاد سود آن‌ها بین ۳۵.۶۰۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در سال است، در پله دوم پرداخت مالیات قرار می‌گیرند و باید ۱۵ درصد مالیات پرداخت کنند.

افرادی که در پله سوم مالیاتی قرار می‌گیرند نیز با مازاد سود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۲۰ درصد مالیات می‌شوند.

در پله چهارم یا آخرین پله مالیاتی، به درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون تومان، ۲۵ درصد مالیات تعلق می‌گیرد که صاحبان کسب‌وکار باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. البته فقط مالیات کارتخوان نیست، برخی از فروشگاه‌ها موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز هستند.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

وقتی که هزینه‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهای کوچک کم می شود، صاحبان این شغل ها درآمد بیشتری خواهند داشت و درنتیجه افراد بیشتری به راه اندازی شغل ترغیب خواهند شد.

علاوه‌بر این، معاف کردن برخی مشاغل از پرداخت مالیات، افراد را به سمت استفاده از روش‌های پرداخت الکترونیک تشویق می‌کند و در نتیجه شاهد کاهش استفاده از نقدینگی خواهیم بود.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " سقف معافیت از مالیات کارتخوان چقدر است؟ "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید