پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

شرایط صفر شدن رقم مالیات شرکت های بورسی

آواتار خبرنگار هایسود
144 بازدید
اخبار مالیات

خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد: شرکت‌هایی که دربورس پذیرفته‌ شده اند، به شرط انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.

احسان خاندوزی در بیست و ششمین همایش برترین شرکت‌های ایران، اظهار کرد: شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس، به شرط انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.

او گفت: دشواری‌های خارجی و داخلی های جدی را در ۶ سال اخیر پشت سر گذاشتیم که بخشی از مسائل خارجی با توجه به دیپلماسی های بین‌المللی بر طرف شده است.

خاندوزی وزیر اقتصاد اضافه کرد: ایران نزدیک به ۱۴ فصل است که نرخ اقتصاد ایران رشد مثبتی را تجربه می‌کند، طبق پیش بینی ها نرخ رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ نیز همانند سال گذشته مثبت خواهد بود.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

وزیر اقتصاد با بیان این که از مسئله رشد پایین اقتصاد و رکود خارج شدیم اما برای آنکه بتوانیم درآمد سرانه ایرانیان را در مسیر مطلوبی قرار دهیم فاصله بسیاری داریم، گفت: در دو سال اخیر نرخ رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

تصویر خاندوزی
شرایط صفر شدن رقم مالیات شرکت های بورسی ۳

تسهیل‌گری و سرمایه گذاری

وی افزود: بحث سرمایه‌گذاری با مسئله تسهیل گری رابطه مستقیم دارد، در تلاشیم تا مسائلی که موجب قهر تولیدکنندگان شده بود را بر طرف کنیم که این امر با شروع مجوزها از درگاه ملی مجوزها آغاز کردیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مقررات مرتبط با تولید باید راحت شوند و ما تلاش کردیم تا آن ها را کاهش دهیم ابتدای امسال مصوبه ای در هیئت دولت ثبت شد که هیچ دستگاهی حق مقررات خلق و الساعه را ندارد، که این مسئله موجب کاهش ۵۰ درصد بخشنامه‌های حوزه گمرکی و تجاری کشور در ۹ ماهه ۱۴۰۲ شده است.

خاندوری گفت: اکنون شاهد شاخص های امید بخشی در بخش اقتصاد خرد هستیم، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صد شرکت برتر نشان از گام مثبت تولید در این بخش است.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

وی افزود: اگر می‌خواهیم چهره اقتصاد ایران را به سمت بهره وری حرکت دهیم نیازمند همکاری و دستور کار مشترک بین دولت و صنعت هستیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: مسئله تامین انرژی و مالی بسیار برای شرکت‌ها اهمیت دارد، در این زمینه نیز به همکاری دولت با صنعت نیاز داریم، در وزارت اقتصاد و دارایی تلاش کردیم تا با ابزارهای متعدد مسئله تامین مالی را بر طرف کنیم.

انتشار ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بورس

وزیر اقتصاد گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۲۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت های اقتصادی غیر دولتی از طریق بازار سرمایه (انتشار اوراق) انجام داده بودند که این عدد در ۹ ماهه امسال به ۲۵۰ هزار میلیارد رسید.

وی ذکر کرد: مجموع تامین مالی سال گذشته شرکت‌های غیر دولتی۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود که انتظار داریم این عدد به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

به صفحه تهیه لایحه دفاعیه مالیاتی مراجعه کنید.

خاندوزی گفت: دولت از صنایع حمایت می کند تا شرکت‌های ایرانی هم نیز میان ۵۰۰ شرکت برتر قرار گیرند، در جهت این‌موضوع که شرکت‌های بزرگ خود حلقه اصلی ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی باشند تدابیر لازم را در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفتیم، شرکت‌ها می‌بایست از حالت انفرادی خارج و به نظام خوشه‌ای حرکت کنند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " شرایط صفر شدن رقم مالیات شرکت های بورسی "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید