پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

صاحبان خانه‌ و خودروی لوکس چقدر مالیات می‌دهند؟

آواتار خبرنگار هایسود
146 بازدید
اخبار مالیات

از خودروهای بالای سه میلیارد و خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان، یک درصد مالیات قرار شد دریافت شود.

در قانون بودجه در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ یک پایه جدید مالیاتی به نام «اخذ مالیات از خانه و خودروهای گران‌قیمت» برآورد شد. بر آن اساس هم سازمان امور مالیاتی مکلف شد تا با توجه به اطلاعاتی که دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در اختیارش قرار می‌دهند به محاسبه، مطالبه و وصول مبالغ مالیات اقدام کند.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

در سال ۱۴۰۱ شرایط اینگونه بود که خودروهایی که بالای یک میلیارد تومان و خانه‌هایی هم که بالای ۱۵ میلیارد تومان قیمت داشتند، لوکس تلقی می شدند و در نتیجه مشمول مالیات می‌شدند. برای امسال این رقم افزایش پیدا کرد. که قرار شد از خودروهای بالای سه میلیارد و خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان، یک درصد مالیات دریافت شود. بر اساس این شرایط، یک خودرویی که سه میلیارد تومان قیمت دارد، ۳۰ میلیون تومان مالیات می‌دهد و مالکان خانه‌های ۲۰ میلیاردی هم ۲۰۰ میلیون تومان مالیات می‌دهند.

مالیات خانه
صاحبان خانه‌ و خودروی لوکس چقدر مالیات می‌دهند؟ ۳

مالیات صاحبان خانه‌های لوکس چقدر است؟

حالا متن لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم نشان می‌دهد قرار است این پایه مالیاتی جدید برای سال آینده هم ادامه داشته باشد. بر اساس آنچه در لایحه آمده صاحبان زمین، ویلا، یاغ یا منازلی که ارزش آنها بالای ۲۵ میلیارد تومان است، باید مالیات بدهند. در ضمن، مالیات روی مبلغی که مازاد بر این مبلغ است به میزان دو در هزار محاسبه خواهد شد.

آنگونه که محاسبات تجارت‌نیوز نشان می‌دهد مالکان خانه‌های لوکس باید به ازای هر یک میلیارد تومان مازاد دو میلیون تومان و به ازای هر پنج میلیارد تومان سالانه ۱۰ میلیون تومان و ماهانه حدود ۸۳۰ هزار تومان بپردازند. این مالیات بر عهده شخصی قرار می‌گیرد که در ابتدای سال مالک املاک بوده است.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

خودروهای لوکس در ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

و اما چه خودروهایی لوکس محسوب می‌شوند و مالیاتشان چقدر است؟ آنگونه که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب کرده در صورتی که در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان تصویب شود، انواع و اقسام خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتطامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیشتر از ۳.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شوند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " صاحبان خانه‌ و خودروی لوکس چقدر مالیات می‌دهند؟ "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید