پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

قالیباف گفت با توجه به سطح کسبه خرد و کلان مالیات تعیین می شود

آواتار خبرنگار هایسود
134 بازدید
اخبار قالیباف

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بعد از ارجاع بندی از لایحه بودجه ۱۴۰۳ به کمیسیون تلفیق راجع به نحوه مالیات و عوارض ارزش‌ افزوده برای رفع ابهام گفت: باید سطح بندی در تعیین مالیات با توجه به کسبه خرد و کلان و با رویکرد حفظ عدالت انجام شود.

در جلسه علنی امروز، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی بند «ک» تبصره شش لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فراریان مالیاتی گفت: این ماده می‌گوید که باید تکلیف کسانی که از سال ۱۳۸۷ یعنی از زمان تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند، مشخص شود.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

وی اضافه کرد: توجه مجلس شورای اسلامی به این مسئله است که نباید به این افراد فشار وارد شود لذا قید شده که براساس تبصره یک ماده ۲۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مجموع جریمه‌های این افراد از ۵۰ درصد اصل مالیات بیشتر نشود.

تصویر قالیباف
قالیباف گفت با توجه به سطح کسبه خرد و کلان مالیات تعیین می شود ۳

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بر این مسئله که در پرداخت جریمه بین کسی که مثلا ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد با کسی که یک میلیارد تومان بدهی دارد، ابهام وجود دارد. پس باید در عین این‌که فشاری به افراد وارد نشود، سقفی در تعیین جریمه لحاظ شود.

قالیباف بیان کرد: بخش عمده‌ای از این افراد کسانی هستند که شاید لازم نباشد که همان ۵۰ درصد جریمه را از آنها بگیریم چون کسب‌وکارهای خرد دارند و با این نگاه برای افراد ضعیف‌تر سقف گذاشته شده و حتی می‌توان از آنها جریمه دریافت نکرد.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

او خاطر نشان کرد: باید از کسانی که با رقم های درشت فرار مالیاتی دارند، جریمه دریافت کرد و حتی می‌توان اصلا کسب‌وکارهای خرد با رقم‌های جزء را جریمه نکرد. این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " قالیباف گفت با توجه به سطح کسبه خرد و کلان مالیات تعیین می شود "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید