پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مالیات جدید در راه است

آواتار خبرنگار هایسود
210 بازدید
سازمان مالیات

سازمان امور مالیاتی گفت: دریافت مالیات از خانه‌های مجلل (لوکس) (اعم از مستغلات، آپارتمان و ویلا)، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری و باغ‌ویلا‌ها به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان مشخص شده است.

اخبار مالیات
مالیات جدید در راه است ۳

مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی شاهین مستوفی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از شهرداری ها در عمل به این تأکید قانونی با دولت همکاری ندارند، افزود: باید دستگاه‌هایی از جمله شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت صنعت طبق قانون برنامه و بودجه، اطلاعاتی از املاک در اختیار حوزه خود را به سازمان امور مالیاتی قرار دهند. در صورتی که این اطلاعات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نگیرد طبق قانون ، تخلف محسوب شده و به عنوان ترک فعل به دستگاه‌های بالادستی اعلام می‌شود‌.

مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی افزود: با توجه به آیین‌نامه اجرایی بند ع تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (مصوب ۴/ ۴/ ۱۴۰۲ هیأت وزیران) مطالبه مالیات از زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، خانه‌های مجلل (لوکس) (اعم از مستغلات، آپارتمان و ویلا) و باغ‌ویلا‌ها به‌ ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان مشخص شده است. همچنین طبق قانون، مالیات سالانه خانه‌های لوکس و باغ‌ویلا‌ها نسبت به مازاد ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان ۲ در هزار است .

از مطلب مشاوره مالیاتی دیدن فرمایید.

زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی،وی گفت: طبق ماده ۵ قانون مبارزه با پولشویی شهرداری‌ها مکلف هستند قانون و آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اجرا کنند و در مواد ۶ و۷ قانون مبارزه با پولشویی هم به صراحت شهرداری‌ها مکلف به احراز هویت و شناسایی دقیق مراجعان و مالکان واقعی بوده و باید اطلاعات و مستندات مربوط به آن‌ها به علاوه عملیات مشکوک ثبتی، بانکی، سرمایه گذاری، صرافی، کارگزاری و مانند آن‌ها را به مرکز اطلاعات مالی ارائه کنند .

مستوفی در پاسخ به اینکه آیا خانه های خالی شناسایی شده دارای سند است یا فاقد سند و جزو خانه های تعاونی و قولنامه ای است؟ گفت: اطلاعات قطعا در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت شده و الزماً باید شماره پلاک ثبتی ملک درج شده باشد. بر اساس اطلاعات موجود، این خانه ها جزو خانه هایی است که ثبت شده هستند.

وی ذکر کرد که تا آخر بهمن تمامی مالیات ها باید از اطلاعات ارائه شده دستگاه ها در خصوص خانه های لوکس و خالی اخذ شود، و افزود: بانک ها هم نسبت به ضوابطی که از طریق بانک مرکزی برای داشتن املاک تعیین شده، باید پاسخگو باشند.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی درخصوص آخرین جزئیات از مالیات خانه های خالی گفت: طبق آخرین اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی مالکان ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی که بیش از ۲ واحد مسکونی خالی در سال ۱۴۰۱ داشتند، در کل کشور، در سامانه شناسایی و از طریق وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.

شاید مطلب تهیه و تنظیم اظهارنامه ی مالیاتی برای شما مفید باشد.

چون داشتن کلید شناسایی واحد بین املاک امسال و سال گذشته ضروری است، اطلاعات را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم و به مجردی که کلید واحد در اختیار سازمان قرار بگیرد، میزان مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱ برای ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی محاسبه و به مالکین اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: باید مشخص شود که یک ملک سال گذشته هم در اختیار همان مالک و خالی بوده است و همان ملک در سال ۱۴۰۱ هم خالی است و اگر این شرایط را داشته باشد، میزان مالیات دو برابر میزان مالیات واحدی است که در یک سال خالی خواهد بود و اگر ۶ برابر در سال اول محاسبه مالیات انجام شود، برای سال دوم خالی بودن ۱۲ برابر محاسبه خواهد شد.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " مالیات جدید در راه است "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید