پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مالیات خانه های لوکس

آواتار خبرنگار هایسود
162 بازدید
مالیات خانه

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: ۱۱۴ هزار واحد مسکونی لوکس و مجلل در سال ۱۴۰۲ شناسایی شده که از طریق پیامک به اطلاع مالکان آن ها می رسد.

شاهین مستوفی درباره مالیات بر خانه های گران قیمت و لوکس گفت: رقم ۳۹۰ میلیارد تومان برای عملکرد ۱۴۰۰ و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای عملکرد ۱۴۰۱ مالیات بر خانه های لوکس محاسبه شده و نحوه وصول آن نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی با بیان جزییات خانه های گران قیمت شناسایی شده اضافه کرد: برای عملکرد سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی گران قیمت به سازمان امور مالیاتی اعلام شد و برای سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام شد. در سال ۱۴۰۰ خانه های به ارزش بیش از ده میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ عدد ۱۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ عدد ۲۰ میلیارد تومان به بالا مشمول این مالیات می شدند.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

او اضافه کرد: برای امسال هم اطلاعات کامل نشده ولی تاکنون توسط پایگاه های سازمان امور مالیاتی و با همکاری یک شرکت دانش بنیان که در زمینه هوش مصنوعی برای شناسایی املاک گران قیمت فعالیت می کند، توانستیم بالغ بر ۱۱۴ هزار واحد مسکونی را شناسایی کنیم و امیدواریم تا پایان ماه آینده این عدد تکمیل شود.

مدیر کل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: نتیجه مالیات حساب شده از طریق پیامک به مالکان شناسایی شده اطلاع داده می شود و از طریق مراجع مربوط و رسانه ها به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

مالیات خانه
مالیات خانه های لوکس ۳

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ افرادی که ده سال در یک واحد مسکونی گران قیمت سکونت داشتند و یک واحد مسکونی داشته باشند مشمول مالیات نمی شوند و این نکته مهمی است که برخی بزرگان و بازنشستگان که یک واحد مسکونی تهیه کرده و بیش از ده سال هم سکونت داشتند مشمول مالیات خانه های لوکس نمی شوند.

مستوفی تاکید کرد: مالیات باید با اسناد و مدارک باشد و هزینه وصول مالیات هم کم باشد یعنی اگر برگه مطالبه برای فردی صادر شود که آن فرد واقعا مالک آن ملک گران قیمت نباشد طبعا مورد اعتراض آن فرد قرار می گیرد و موضوع را در مراجع دادرسی پیگیری خواهد کرد. به همین خاطر ما تلاش کردیم تمام ضوابط را در مطالبه خانه های گرانقیمت انجام دهیم و استعلامات لازم شود.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

وی افزود: اطلاع رسانی این نوع مالیات هم مثل سایر مالیات ها از طریق پیامک، ابلاغ الکترونیک و هم سایت سازمان امور مالیاتی است که همه افراد می توانند انواع مالیات هایی که مشمول شدند را در آنجا مشاهده کنند و اگر برایشان مالیاتی تعریف شده است، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

بر اساس قانون بودجه امسال، ­زمین­ های دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز و خانه ­های مجلل که ارزش آنها بیش از ۲۰ میلیارد باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " مالیات خانه های لوکس "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید