پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مالیات در ایران کمتر از ۹۴ دولت جهان است

آواتار خبرنگار هایسود
198 بازدید
مالیات ایران

بررسی وضعیت درآمد مالیاتی کشورهای جهان نشان می دهد دولت ایران جزو دولت هایی است که کمترین مقادیر مالیات را دریافت می کند.

آمارهای بین المللی از مالیات ستانی ۱۰۹ دولت جهان نشان می دهد دولت ایران در مقایسه با بقیه دولت ها کمترین درآمد را از محل مالیات کسب می کند و در واقع نسبت به دولت ایران، ۹۴ دولت با توجه به حجم اقتصاد خود درآمد بیشتری از این طریق جمع آوری می کنند.

نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در دولت ایران در سال ۲۰۲۱ تنها ۸.۱ درصد بوده و این رقم فقط از ۱۴ دولت جهان کمتر بوده است یعنی تنها ۱۴ دولت در جهان در مقایسه با ایران، نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی کمتری داشته اند.

مالیات ایران
مالیات در ایران کمتر از ۹۴ دولت جهان است ۳

در میان کشور های جهان کمترین درآمد مالیاتی متعلق به دولت کویت است. درآمد مالیاتی این کشور معادل ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برآورد شده است. بعد از کویت، برونئی با ۱.۶ درصد در رتبه دوم و عمان با ۳.۷ درصد کمترین میزان درآمد مالیاتی را به نسبت تولید ناخالص داخلی خود داشته اند.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

بر اساس این گزارش بیشترین مالیات توسط دولت دانمارک از شهروندان اخذ می شود به طوری که درآمد مالیاتی آن معادل ۴۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. صربستان با ۴۱ درصد و استرالیا با ۳۵ درصد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

طبق بررسی ها در کشور های توسعه یافته عموما مالیات بیشتری توسط دولت ها از مردم گرفته می شود و نسبت درآمد مالیاتی این دولت ها به تولید ناخالص داخلی بیشتر از کشورهای دیگر است. نسبت درآمد مالیاتی دولت آمریکا به تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۸.۵ درصد بوده است. این رقم برای انگلیس حتی بیشتر، یعنی بالغ بر ۲۸.۴ درصد گزارش شده است. نسبت درآمد مالیاتی فرانسه به تولید ناخالص داخلی ۱۶.۱ درصد، آلمان ۲۳.۵ درصد و هلند ۲۵.۱ درصد است.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

در چین نسبت درآمد مالیاتی دولت به تولید ناخالص داخلی با دارا بودن بزرگترین اقتصاد دنیا، ۱۲.۳ درصد محاسبه شده است. این رقم برای برخی کشورهای دیگر عبارت است از: بحرین ۵.۲ درصد، کانادا ۱۳.۱ درصد، مصر ۵.۳ درصد، هند ۶.۱ درصد، روسیه ۲۱.۳ درصد، ترکیه ۱۷.۷ درصد، امارات ۱۶.۲ درصد، پاکستان ۵.۶ درصد و ایتالیا ۲۸.۹ درصد.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " مالیات در ایران کمتر از ۹۴ دولت جهان است "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید