پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

پاداش یک میلیونی کارمندان مانند نوعی افزایش حقوق است

آواتار خبرنگار هایسود
224 بازدید
عیدی مشاغل

درشورای عالی کار نماینده کارگران گفت: پاداش یک میلیونی کارمندان به اعتقاد وزیر کار با تصویب پاداش ۱ میلیونی کارمندان دریافتی آنها تغییری نمی کند فقط نوعی جابه جایی صورت می گیرد , اما بررسی کارگران نشان می دهد با این مصوبه نوعی افزایش حقوق برای کارمندان اعمال شده است.

پاداش کارمندان
پاداش یک میلیونی کارمندان مانند نوعی افزایش حقوق است ۳

مشکلات قدرت خرید کارگران و مسئله معیشت و ترمیم مزدی چندین ماه است که بین کارگران و دولت به محل مناقشه تبدیل شده است.

 در جریان افزایش مزد ۱۴۰۲, پس از مخالف کارگران برای افزایش ۲۷ درصدی مزد, وزیر کار قول داد که درصورت افزایش دستمزد کارمندان, دستمزد کارگران نیز افزایش می یابد.

جلسه شورای عالی کار ۸ آبان ماه سال جاری که برگزار گردید، اما بر خلاف نظر کارگران بررسی و ترمیم مزدی انجام نشد.

حدود ۱۵ آبان ماه بود که میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ابلاغیه‌ای به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی، ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

مطلب پیاده سازی مدیریت هزینه ها و عملکرد را مطالعه کنید

بر این اساس کارکنان دولت در هر یک از مناسبت‌های مذهبی نظیر ماه مبارک رمضان، عید سعید مبعث و عید سعید غدیر خم و عید سعید قربان یک‌میلیون تومان هدیه خواهند گرفت.

به اعتقاد فعالان کارگری، ابلاغیه رئیس سازمان اداری و استخدامی، مبنی بر پاداش یک میلیونی مصداق افزایش حقوق کارمندان است و طبق گفته نمایندگان کارگران قراربود بحث ترمیم دستمزد تا پایان آبان ماه طی جلساتی با حضور نمایندگان کارگری بررسی شود. اکنون نمایندگان کارگری انتظار دارند که در جلسه پایان آبان ماه بحث ترمیم مزد بررسی شود.

پاداش یک میلیونی کارمندان شبیه نوعی افزایش حقوق است

هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به ابلاغ اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزان یک‌میلیون تومان برای مناسبت‌های مذهبی، گفت: ما درباره این ابلاغیه و تعمیم آن به جامعه کارگری در جلسه شورای عالی کار که دوشنبه برگزار خواهد شد، گفت‌وگو خواهیم کرد.

شاید مطلب تهیه طرح کسب و کار برای شما مفید باشد

ابوی اظهار کرد: حاصل نشست قبلی شورای عالی کار این بود که تا زمان جلسه بعدی شورا، یک جلسه هماهنگی برگزار شود که طرف کارگری پیشنهاد کرد این جلسه در قالب کمیته مزد برگزار شود؛ زیرا هر سال مذاکرات تعیین دستمزد سال آینده در این موقع در دستور کار این کمیته قرار می‌گیرد و این کمیته نیز باشد فعال شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی شرکای اجتماعی، در هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: ازنظر نمایندگان کارگری، نامه معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد اصلاحیه مصوبه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۲کارمندان و بازنشستگان دولت، مصداق افزایش حقوق است؛ اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتقاد داشت با این مصوبه دریافتی کارکنان تغییری نمی‌کند فقط نوعی جابجایی‌هایی صورت می‌گیرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، اضافه کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که با همین مصوبه هم نوعی افزایش حقوق برای کارمندان اعمال می‌شود و بر اساس همین نامه قصد پیگیری وعده وزیر کار برای ترمیم حقوق کارگران را داشتیم که بعد از آن ابلاغیه سازمان استخدامی و اداری برای پاداش یکی میلیون تومانی کارمندان دولت برای مناسبت‌های مذهبی منتشر شد و اکنون به استناد هر دو مورد برای درست شدن دستمزد تلاش می کنیم.

مطلب تهیه صورتهای مالی را مطالعه کنید

ابوی تاکید کرد کارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند وی گفت: وزیرکار قول داده است به امضای خود در مصوبه ۱۴۰۲ درباره اینکه اگر حقوق کارمندان افزایش یابد حقوق کارگران افزایش یابد عمل کند. اما تا الان درباره اینکه آیا این پاداش ها مانند افزایش حقوق است یا خیر، به توافق نرسیده ایم.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " پاداش یک میلیونی کارمندان مانند نوعی افزایش حقوق است "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید