پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

پشت پرده مالیات جدید مجلس

آواتار خبرنگار هایسود
148 بازدید
اخبار مالیات

در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبه مالیاتی جدید مجلس شورای اسلامی خبرساز شده است. این مصوبه مهر تایید دیگری بر آغاز یک فصل مالیاتی جدید در ایران است اما شائبه‌هایی هم در مورد آن وجود دارد که باعث برداشت‌های اشتباه و سردرگمی شده است.

در بند (ج) تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است: در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، ارائه اسناد و مدارک و اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها به‌عهده صاحب حساب می‌باشد. منظور از حساب غیرتجاری، حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به‌عنوان حساب مرتبط با فعالیت مؤدی ثبت نشده باشد.

این مصوبه باعث شد برخی این برداشت را کنند که اگر پول بیشتری نسبت به سال قبل به حساب هر شخص واریز شود آن شخص مشمول مالیات خواهد شد. در همین ارتباط روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای ذکر کرد: همه مثال‌ها و ادعایی که برای این مصوبه در فضای رسانه‌ای و مجازی مدعی و مطرح شده که طبق آن هر نفر حتی یک میلیون تومان افزایش درآمد داشته باشد باید مالیات بدهد، دروغ محض بوده و احتمالاً هدف آن تخریب مجلس و دولت و ناامیدی مردم از مشارکت در انتخابات است.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

مالیات حقوق
پشت پرده مالیات جدید مجلس ۳

یکی از اظهاراتی که باعث برداشت‌های اشتباه درباره مصوبه جدید مجلس شد، سخنان محمدحسین فرهنگی نماینده آذرشهر، تبریز و اسکو بود که گفت: مجلس به حکم عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه رای داد و براساس آن اگر جمع واریزی به حساب شخصی و غیر تجاری اشخاص حقیقی در هر ماه تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل بیشتر باشد مشمول مالیات خواهند شد.

صحبت‌های فرهنگی بازتاب‌ فراوانی داشت و واکنش‎‌های گسترده‌ای را برانگیخت اما حقیقت ماجرا درباره مصوبه جدید مجلس این است که به شورای پول و اعتبار فرصت داده شده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص کند مشخصه حساب تجاری چیست.

مشخصه حساب تجاری در حال حاضر این است که یک حساب حداقل ۱۰۰ عدد واریزی در ماه (۳ و نیم واریزی روزانه) یا ۳۵ میلیون واریزی در ماه داشته باشید که با توجه به این قانون اغلب حساب‌ها تجاری محسوب می‌شوند و صاحبان حساب‌ها یا باید توضیح دهند که این واریزی ها برای چه موضوعی بوده یا باید برای حساب خود اظهارنامه رد کنند. ضمن اینکه در صورت نبودن چنین خط و معیاری، قانون مالیات بر عایدی سرمایه عملاً همه حساب‌ها را تجاری حساب کرده و این موضوع کاملاً در قانون ذکر شده دیده شده است.

مصوبه مالیاتی جدید چه هدفی دارد؟

سخنگوی سازمان امور مالیاتی هدف از این مصوبه را شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی ذکر کرده است. مهدی موحدی بک‌نظر در یک گفت‌گوی تلویزیونی گفت: مصوبه اخیر مجلس، قاطبه مردم را درگیر نمی‌کند و بیشتر روی تعداد واریزی‌های به حساب‌ها تمرکز دارد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی می‌گوید: آن چیزی که محل بحث است حجم و تعداد واریزی های بالاست و کارهای متعارف با حساب‌های بانکی نیست و در جهت مبارزه با فرار مالیاتی و رقابت در اقتصاد مالیاتی و فرار مالیاتی است. این مصوبه در راستای پرداخت مالیات عادلانه است و شناسایی افرادی است که مصادیق فرار مالیاتی دارند.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تعداد و مبلغ واریزی ها اعلام خواهد شد، گفت: تعداد واریزی و جمع مبلغ که نشانگر حساب تجاری است توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی مشخص خواهد شد.

یکی از اهدافی که برای این مصوبه بیان شده است شناسایی افرادی است که با حساب‌های شخصی خود و یا اطرافیان از جمله همسر و فرزند فعالیت‌های تجاری انجام می‌دهند.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " پشت پرده مالیات جدید مجلس "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید