پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

چطور بفهمیم چقدر مالیات با ما تعلق گرفته؟

آواتار خبرنگار هایسود
202 بازدید
وضعیت مالیات

استعلام سوابق مالیاتی از پنجره خدمات دولت به شما این امکان را می‌دهد تا به سوابق و بدهی‌های مالیاتی خود دسترسی پیدا کنید.

اگر میخواهید بدانید درآمد، خانه و یا ماشین شما تا چه میزان شامل مالیات است، سایت my.tax.gov.ir را باز کنید، راحت ترین راه ورود از طریق پنجره خدمات دولت است، شماره موبایلی را وارد کنید که به نامتان باشد سپس یک کد برای شما ارسال می شود که به آن می‌توانید وارد سامانه شوید.

در این قسمت به صورت آنلاین میتوانید مالیات را استعلام بگیرید ، لازم است در این سامانه ۲ کار را انجام بدید. اول ابلاغ الکترونیک رو فعال کنید، سپس از قسمت منو وارد مدیریت پرداخت و پذیرنده ها – ساماندهی پذیرنده های بانکی شوید و بررسی کنید که آیا دستگاه کارتخوانی به اسم شما فعال است یا نه!

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

بودجه سال ۱۴۰۳ در حال بررسی است و میزان مالیات پیش بینی شده در آن بحث داغ این روزهاست.

اخبار مالیات
چطور بفهمیم چقدر مالیات با ما تعلق گرفته؟ ۳

روش محاسبه مالیات حقوق

بر اساس آخرین اعلام ، حقوق تا ۱۲ میلیون تومان مشمول مالیات نیست، و مالیات بقیه حقوق های بالاتر آن برای مابه التفاوت این مبلغ و به صورت پلکانی است. برای مثال اگر ۱۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرید ابتدا مبلغ ۱۲ میلیون تومان معاف از مالیات از حقوق کم می‌شود مازاد این مبلغ که ۱ میلیون تومان است مشمول ۱۰ درصد مالیات است.

مقدار مالیات خودرو های لوکس

براساس بند س تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دواتاق(کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳۰ میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ ۱ درصد می شوند.
یعنی خودروهایی که ارزش آنها کمتر از ۳ میلیارد تومان باشد، مالیات ندارند؛ اما هر خودرویی که ارزش آن بیش از ۳ میلیارد باشد، به عنوان لوکس قلمداد شده و مشمول یک‌درصد مالیات می‌شوند.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

برای مثال اگر کسی خودرویی با قیمت ۴ میلیارد تومان داشته باشد ۳ میلیارد آن معاف از مالیات و ۱ میلیارد مشمول مالیات ۱ درصدی خواهد بود. یعنی مالک خودروی ۴ میلیاردی باید سالانه ۱۰ میلیون تومان مالیات بدهد.

مقدار مالیات املاک

براساس بند ش تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحدهای مسکونی که ارزش آن‌ها بیش از دویست و پنجاه میلیارد دریال باشند، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.
بر این اساس برای زمین و باغ و ویلا و آپارتمان بالای ۲۵ میلیارد تومان، ۲ هزارم ارزش آن باید به عنوان مالیات پرداخت شود.

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " چطور بفهمیم چقدر مالیات با ما تعلق گرفته؟ "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید