پل های ارتباطی هایسود

تمامی اطلاعات مورد نیاز ارتباط با ما را در زیر مشاهده و در صورت نیاز از هر کدام از روش های زیر میتوانید با ما در ارتباط باشید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

چه تعداد از صاحبان خودرو های لوکس مالیات پرداخت کردند

آواتار خبرنگار هایسود
216 بازدید
مالیات خودرو

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در رابطه با مالیات خودرو‌های لوکس گفت: تا امروز بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کردند که مبلغ آن حدود ۳۲ میلیارد تومان شده است.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، شاهین مستوفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در اجرای بند سین تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تمام مالکانی که خودرو‌های سواری و وانت دو کابین که مبلغ آن‌ها بالای سه میلیارد تومان است مشمول مالیات خودرو‌های گران قیمت می‌شوند. گفت: بر حسب اعلام سازمان امور مالیاتی تمامی مالکان این خودرو‌ها مکلف هستند تا پایان بهمن ماه نسبت به پرداخت مالیاتی که این سازمان برای آن‌ها تعیین و از طریق پیامک یا سایت اطلاع رسانی شده اقدام کنند.

به صفحه مشاوره مالیاتی مراجعه کنید.

مستوفی با ذکر اینکه در صورتی که مالیات این خودرو‌ها قطعی شود و مالکان نسبت به پرداخت آن اقدام نکنند نقل و انتقال این خودرو‌ها در دفتر اسناد رسمی امکان پذیر نخواهد شد، گفت: این اطلاعات توسط سازمان امور مالیاتی به ادارات راهنمایی و رانندگی و اسناد رسمی اعلام شده تا در زمان نقل و انتقالات و قبل از دریافت وجه مالیات این نقل و انتقالات صورت نگیرد.

خودرو لوکس
چه تعداد از صاحبان خودرو های لوکس مالیات پرداخت کردند ۴

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: تا امروز برای ۱۵۲ هزار خودروی لوکس بالای سه میلیارد تومان مالیات تعیین شده که معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ است و تا امروز بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کردند که مبلغ آن حدود ۳۲ میلیارد تومان شده است.

او با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی در ارتباط با خودرو‌های لوکس عملکرد مثبتی داشته است. افزود: به دلیل اینکه نقل و انتقالات در خودرو به صورت پیاپی اتفاق می‌افتد، پرداخت مالیات در این حوزه در مقایسه با گذشته بهتر شده است زیرا بدون پرداخت مالیات امکان نقل و انتقال وجود ندارد، در مجموع ما طی این دو سال ، ۱۴۰۰ میلیارد تومان از این منبع تعیین شده مالیات اخذ کرده ایم و تا پایان سال ۱۴۰۲ این روند ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود که امسال یک هزار میلیارد تومان از این منبع در رابطه با خودرو‌های لوکس درآمد داشته باشیم.

به صفحه تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مراجعه کنید.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که آیا خودرو‌های جدید وارداتی هم مشمول قانون مالیات می شوند یا نه؟ گفت: طبق قانون تمامی خودرو‌های وارداتی بالای سه میلیارد تومان مشمول این فرآیند شده و این خودروها هم تا پایان بهمن ماه برای پرداخت مالیات خود زمان دارند.

مستوفی یادآوری کرد: برای خودرو‌های لوکس در سال ۱۴۰۲ تا به امروز ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اقدام به پرداخت کرده اند و انتظار می‌رود تا پایان مهلت مقرر یک هزار میلیارد تومان دیگر دریافت مالیات داشته باشیم و در حال حاضر سهم این مالیات دو هزار میلیارد تومان نسبت به ۷۵۰ هزار میلیارد تومان حدود ۲ درصد است که یک سهم بسار ناچیز به حساب می آید.

مستوفی با اشاره به اینکه اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس در راستای تثبیت و کاهش قیمت خودرو‌های وارداتی تعیین شده است. گفت: با توجه به کاهش قیمت خودرو طی امسال و عدد مالیاتی که از مالکان مطالبه شده است عدد کمتری نسبت به سال‌های گذشته بوده است و به طور قطع هرچقدر قیمت خودرو افزایش یابد پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد.

قیمت برخی از خودروهای بالای ۳ تا ۲۰ میلیارد تومان که مشمول مالیات می شوند در جدول زیر اعلام شده است

لیست خودرو
چه تعداد از صاحبان خودرو های لوکس مالیات پرداخت کردند ۵

اطلاعات این نوشته

شما میتوانید در صورت تمایل این پست را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر دهید .

اشتراک گذاری این پست:
نظرات ارزشمند شما در هایســـود

بدون دیدگاه برای پست " چه تعداد از صاحبان خودرو های لوکس مالیات پرداخت کردند "
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید